Den magiske dansen

IMG_1854.JPG

Så var plutselig den tiden igjen. Mørke kvelder og netter. Men jeg må nå ærlig si at det var på tide.

For med mørket kommer bålkosen, for ikke å glemme nordlyset. I går var det her på årets første dans. En litt sjenert dame danset i grøn kjøle med vakkert slør. Hun turte ikke svinge seg for fult enda. En litt forsiktig fremtoning men like vakker som alltid.

Jeg blir alltid like fascinert og ord løs når jeg står og beskuer det hele. Det er på en måte så overnaturlig og uvirkelig å se det grønne lyset vandre frem og tilbake over nattehimmelen. Jeg føler neste indianeren i meg kommer frem. Troen på sjeler og ånder som danser over en kald nattehimmel virker ikke like fjern når en står midt oppi det. Uansett hva en velger å tro og mene, kan vi enes om en ting. Det er uberskrivelig vakkert.

IMG_1878 redigert

Legg igjen en kommentar

