Litt galskap? Slik jeg liker det

IMG_1320

Og da vil jeg bare si med en gang at det stemmer nok ganske så bra. 

Fant ut her tidligere at jeg ville sjekke ute Lufsjå vannet om sommeren mtp kiting. Søk på div ruter og stier opp for å finne den korteste og ikke alt for bratt. Er jo litt stash som skal med for å si det sånn.

Finner en parkering ved Lurestaul som ligger vsv for Lufsjå. Derfra og opp er det like under 9km som jeg unnagjorde på 2t og 45min.

Blåste hatter og høy, men etter en matbit og en pust i bakken dropper vinden i overkant raskt. Jeg hiver på meg drakten, pumper kite og hopper i vannet. Får kanskje 15 minutter med ustabil vind før jeg må dra inn i ei strand på andre siden av vannet. Vinden spilte ikke på lag for å si det sånn. The walk of shame var et faktum og ble ca 3km å gå tilbake. til utgangspunktet. Sånn er livet som vindsport utøver.

Men landskapet var ingen ting å si på. Har jo hvert her på vinteren mange ganger med kite, men aldri sommerstid. Helt utrolig flott område og en flott Dnt hytte med veldig bra overnattings muligheter.

En fantastisk naturopplevelse og veldig spesiell kiteopplevelse.

Dessverre tråkka jeg kraftig over i det jeg skal gå ned igjen. Ikke nok med det så gjør jeg det to ganger til på vei nedover og. SMERTE. Etter 4timer på legevakta når jeg kom hjem til Sandefjord sier legen at den trolig kun er snakk om en kraftig forstuing. Heldigvis.

lufsjå beach 2.png

Tror ikke det er noen som har kitet her inne før på sommeren noen gang.

 

Legg igjen en kommentar

